Image
  • 16 maart 2018
payrolling

PAYROLL MYTHE: ‘Payroll niet geschikt voor kleine MKB’

Deze stelling kunnen we direct met een klein, maar krachtig woord verwerpen: ONZIN! Er heersen talloze vooroordelen in payroll land die ervoor zorgen dat de drempel om over te gaan tot payrolling torenhoog is voor kleine ondernemingen. In dit artikel wordt dit veel voorkomende stigma’s met de grond gelijk gemaakt. We leggen uit waarom payrolling JUIST geschikt is voor kleine ondernemingen!

Stel je voor: Je beginnende onderneming is net een klein jaar van de grond en de zaken gaan goed. Buitengewoon goed zelfs. Om aan de stijgende vraag te kunnen voldoen overweeg je iemand aan te nemen en misschien op de lange termijn nog iemand.

Alleen, er komt zoveel bij kijken en er zijn zoveel risico’s. Ineens ben je leidinggevende, jurist, HR Officer, administrateur, manager en … oh ja … dan is er ook nog je eigen werk. Iemand aannemen voor personeelszaken is te duur. Het allemaal zelf regelen maakt je stukken minder productief.

En toen was er payroll.

Payroll is taking over

Terwijl jij doet waar je goed in bent, het runnen van je eigen zaak, worden alle randzaken geregeld door het payrollbedrijf. Loonadministratie, loonstrookjes, ziek- en betermeldingen, urenregistratie, jaaropgaves, noem maar op.

De volledige personeelsadministratie is niet langer jouw zorg of verantwoordelijkheid, terwijl je wel gewoon de baas op de werkvloer blijft. Het feit dat je hiervoor niet iemand intern hoeft aan te nemen heeft als groot voordeel dat je een enorme kostenpost uitsluit.

Inzicht in de personeelskosten

Bij het aannemen van een werknemer komen meer kosten kijken dan alleen het uitbetalen van het brutoloon. Weet jij hoeveel dit is? Denk hierbij, naast het brutosalaris, ook aan de kosten van sociale werkgeverslasten, sectorpremies, vakantiedagen, verzekeringen, pensioen, administratieve kosten, ga zo maar door.

Over het algemeen zijn personeelskosten de grootste kostenpost voor je bedrijf, maar tevens ook een van de lastige posten om grip op te krijgen. Het payrollbedrijf zorgt voor meer transparantie en inzicht in deze kosten! Je weet vooraf wat de personeelskosten zijn zodat je hier rekening mee kunt houden.

‘Payroll tackelt grote risico’s waar kleine ondernemingen normaal mee te kampen hebben’

Flexibel met payrolling

Het is druk, dan weer minder druk en weer druk. Bij die wisselende drukte is het fijn dat je snel kunt schakelen en je personeel flexibel met je meebeweegt.

Via payrolling is een werknemer 5 jaar flexibel in te zetten ten opzichte van de maximaal drie tijdelijke contracten in twee jaar bij een rechtstreeks dienstverband.

Vooral voor jij en je MKB zijn hiermee geholpen. Je wordt minder snel geconfronteerd met de keuze of je een werknemer een vaste aanstelling geeft of moet laten gaan, waarmee ook veel kennis verloren gaat.

Zorgeloos ondernemen; de voordelen zonder de risico’s

Het klinkt te mooi om waar te zijn! Toch tackelt payrolling een aantal grote risico’s waar kleine ondernemingen normaal mee te kampen hebben. Niet alleen hoef jij je niet langer bezig te houden met allerlei administratieve randzaken, ingewikkelde regelgeving en financiële rompslomp.

Ook komen ziekterisico, ontslagrisico, transitievergoeding en begeleiding van ontslagprocedures onder de verantwoordelijkheid van het payrollbedrijf. Je draait zelf niet op voor de kosten van doorbetaling bij verzuim.

We are hiring!

Kun je nog redenen bedenken waarom je jouw als kool groeiende onderneming niet versterkt met een paar extra brains of hands?

Nu de grootste risico’s geëlimineerd zijn en je de beren op de weg kunt omarmen richt je dan op die ene belangrijke factor die payrolling je niet uit handen neemt: het werven van de perfecte werknemer voor jouw bedrijf!

Offerte aanvragen

Voor meer informatie
kunt u contact opnemen
met Dionne Smit


Bel 053 - 203 2082 of stuur een
E-mail naar dionne@innovadoo.nl


Image

Volgende bericht:


Lorem ipsum dolor site faom
consectetuer adipise de elit.



Volgende bericht:


Lorem ipsum dolor site faom
consectetuer adipise de elit.